ویژگی های نان سبوس دار، نان جو، نان ذرت

نان ها با توجه به مواد مورد استفاده شده، نوع آرد و طرز پخت، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در این مقاله به معرفی انواع نان سبوس دار، نان جو و نان ذرت می پردازیم.

 

نان گندم سبوس‌دار 

نان گندم سبوس دار با میزان زیادی از سبوس و مخمر ایجاد می شود. لذا نان بسیار غنی تولید می شود؛ چرا که املاح و مواد مغذی زیادی در نان سبوس دار وجود دارد. این املاح از گندم آزاد می شوند. به همین علت است که حتی با مصرف اندکی از نان سبوس دار می توانید ریسک ابتلا به سکته های مغزی را در خود کاهش دهید. امروزه نان گندم غنی شده نیز در برخی از نانوایی فروخته می شود. از آن جا که اغلب نان ها در مراحل مختلف پخت سبوس گیری می شوند، لذا نان ها از املاح و مواد مغذی عاری هستند. نان گندم غنی شده را با موادی پون آرد سویا، پودر شیر و پودر آب پنیر غنی می کنند. به همین علت کمبود مواد تغذیه ای در آن را تا حد بسیارزیادی کاهش می دهند. بنابراین با مصرف این نان نیز می توانید تا حد زیادی از برخی عوارض سوء تغذیه پیشگیری نمایید.

لازم است بدانید که نان سبوس دار یکی از بهترین انواع نان ها است که می تواند نیازهای بدن را به خوبی تامین نماید. این نان به کاهش وزن کمک زیادی می کند. سبوس موجود در این نان سبب می شود تا فرد احساس سیری نماید. غلاتی که دارای سبوس هستند در مدت طولانی تری در دستگاه گوارش باقی می مانند. لازم است تا نان سبوس دار در رژیم غذایی افرادیکه قصد لاغری دارند گنجانده شود. از خواص گندم سبوس دار همین بس که می تواند پولیپ های روده را به خوبی درمان کند. نان سبوس دار از ماده ای به نام سیلیس تشکیل شده است. این ماده سبب مقاومت دندان ها و استخوان ها می شود. جالب است بدانید که نان سبوس دار برای سلامت چشم ها بسیار مفید و ضروری است. وجود مواد مفیدی مانند روی، نیاسین و انواع ویتامین ها در سبوس به سلامت چشم ها بسیار کمک می کند. نان سبوس دار از آهن و اسیدفولیک تشکیل شده است  و می تواند مشکل کمبود آهن در افراد را برطرف سازد.

 خرید انواع تجهیزات نانوایی - سپاهان متعهد

نان جو

نان جو نان بسیار مقوی است. در صورتی که افراد از این نوع نان استفاده کنند می تواند تا حد بسیار زیادی از بیماری های مختلف در امان بمانند. سبوسی که در نان جو موجوئ است دو برابر نان گندم است. لازم است بدانید در هر صد گرم نان جو، 4 گرم فیبر موجود است. لازم است تا افراد به صورت روزانه 20 تا 30 گرم از نان جو را مصرف نمایند. این رژیم غذایی به افراد دیابیت پیشنهاد می شود. زیرا مصرف نان جو می تواند قند خون آن ها را کنترل نماید. نان جو می تواند فعالیت دستگاه گوارش را تنظیم نماید. همچنین به گردش خون و پاکسازی دیواره های روده کمک شایانی نماید. نان جو از انواع ویتامین های ب غنی است. بنابراین برای سلامت اعصاب بدن بسیار مفید و ضروری به نظر می رسد. این نان به علت فیبر زیادی که دارد می تواند آب زیاد را به خود جذب نماید. نان جو از کربوهیدرات های پیچیده ای تشکیل شده است. بنابراین می تواند تا مدت ها از گرسنگی در افراد جلوگیری نماید. مصرف این نان سبب تقویت قوای جسمی و ذهنی می شود و می تواند کلسترول خون را تا حد زیادی کاهش بدهد. نان جو دارای گلوتن کم است. این نان به افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند پیشنهاد نمی شود. نان جو می تواند انرژی افراد را به چندین برابر برساند. این نان سبب می شود تا خستگی در افراد از بین برود و انرژی روزانه در افراد تامین شود. چنانچه احساس خستگی می کنید لازم است تا از این نان در طول روز استفاده نمایید. نان جو منبع غنی از پروتئین است و از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده است. نا نجو دارای آهن ، کلسیم، مواد معدنی و ویتامین های گروه ب است. بنابراین می تواند هر گونه کمبود مواد غذایی را از بین ببرد. با استفاده از نان جو می توانید یبوست و کلسترول بالای خون را کم کنید. نان جو سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. لذا می تواند افراد را در برابر بسیاری از بیماری ها مصون نگه دارد. این نان سرشار از فیبر است و می تواند افراد را از همه بیماری های گوارشی حفاظت نماید.

 تهیه و مزایای نان جو و نان ذرت - سپاهان متعهد

نان ذرت

نان ذرت از آرد ذرت تشکیل شده است. این نان برای افرادی که به نان های دیگر حساس هستند . یا مشکلات معدوی به علت استفاده از نان های دیگر را دارند مفید است. برای مثال افرادی که از بیماری روده ای سلیاک و یا ام اس نج می برند بهتر است تا از نان ذرت استفاده کنند.

نان ذرت سرشار از فسفر است. این ماده سبب سلامتی در افراد می شود. همچنین نان ذرت از ماده ای به نام سلنیوم تشکیل شده است. این ماده می تواند در نقش آنتی اکسیدان ها وارد عمل شود. همان طور که می دانید افراد برای پیشگیری از انواع بیماری ها نیاز به مصرف غذاهایی دارند که سرشار از آنتی اکسیدان ها باشد. همچنین لازم است بدانید که سلنیوم سبب کاهش التهاب در بدن می شود. این ماده می تواند از بدن در مقابل صدمات سلولی اکسیداتیو حفاظت نماید. سلنیوم برای سلامت تیرویید بسیار لازم و ضروری است. در این جا لازم است تا به معایب نان درت هم اشاره ای داشته باشیم. این نان به عنوان یک دانه تصفیه شده کاربرد دارد. بنابراین دارای فیبر کمتر در قیاس با غلات کامل است. بنابراین می تواند التهاب بدن را بالا ببرد. این نان معمولا دارای گلوتن است. بنابراین برای افرادی که از بیماری های مرتبط با گلوتن بالا رنج می برند مناسب نیست. تهیه خمیر این نان اهمیت زیادی دارد و با استفاده از دستگاه خمیر کن  خانگی و یا صنعتی تهیه می شود.

به طور کلی تجهیزات نانوایی نقش مهمی در تهیه یک نان با کیفیت دارد و می توانید با خرید این تجهیزات مانند دستگاه خمیر گیر، پهن کن و... در ابعاد خانگی نان مورد نظر خود را تهیه کنید. سپاهان متعهد عرضه کننده انواع تجهیزات نانوایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید.

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر