تجهیزات نانوایی و قنادی

بررسی مهم ترین تجهیزات قنادی و نانوایی

در کشور ما مصرف نان و شیرینی عدد بسیار بزرگی است و یکی از بزرگترین بخش های صنایع غذایی کشور به تولید انواع نان شیرینی کیک و بیسکوییت اختصاص پیدا میکند. در این شرایط تجهیزات مورد نیاز برای تولید این محصولات غذایی خود بازاری بزرگ و بسیار پر دامنه است. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات نانوایی و قنادی می پردازیم. 

فر شیرینی پزی و فر قنادی

فر شیرینی پزی و فر قنادی یکی از مهم ترین تجهیزات قنادی است. فرهای شیرینی پزی و قنادی به دو گروه فر گردان و فر طبقه ای تقسیم میشوند. تمام محصولات تولید نان و شیرینی باید توسط فر شیرینی پزی صنعتی پخته شوند تا بتوان آنهارا مصرف کرد.به همین دلیل در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته شدند تا بتوانند تمامی نیاز صنایع مختلف را پاسخ دهند. برای کار با این دستگاه ها از گاز طبیعی و یا برق برای ایجاد گرما استفاده می کنند. و همچنین مدل های حرفه ای تر از فن هایی برای انتقال یکنواخت حرارت نیز استفاده می کنند.

دستگاه خمیرگیر

دستگاه خمیرگیر برای گرفتن خمیر و ورز دادن آن مورد استفاده قرار می گیرد. ازین دستگاه ها برای مخلوط کردن موارد اولیه خمیر نان شیرینی استفاده میشود. پس از مخلوط شدن و سفت شدن خمیر این دستگاه می تواند این خمیر را ورز دهد تا برای پخت و مراحل بعدی آماده شود.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همزن      

همزن های معمولی را در صورتی که نمی خواهید از دستگاه خمیرگیر استفاده کنید به کار ببرید. همزن ها در اندازه های مختلفی موجود هستند و با توجه به توان تولیدی خود میتوانند مواد مختلفی را با یکدیگر مخلوط نمایند.       

قالب

شیرینی ها ونان های مختلف به قالب های مختلفی برای پخت نیاز دارند. یکی از انها که در صنایع غذایی استفاده میشوند قالب ها هستند. قالب ها میتوانند شکل نهایی محصول را مشخص نمایند و  به همین علت نقشی مهم دارند.

یخچال

یکی از مهم ترین قسمت های تجهیزات نانوایی و قنادی یخچال ها هستند. یخچال ها برای نگهداری مواد اولیه و همچنین برای استراحت خمیر و خامه های شیرینی استفاده میشوند. همچنین پس از تولید هم برخی از شیرینی ها باید داخل یخچال نگهداری شوند تا تازه بمانند.

دلایل استفاده از تجهیزات با کیفیت

  • تجهیزات نانوایی و قنادی بسیار کاربرد هستند و معمولا به هر شکلی که استفاده شوند باز هم به شکل دائمی و پشت هم در حال کار خواهند بود. به همین دلیل نیز شما باید از مدل‌هایی از تجهیزات استفاده نمایید که دارای کیفیت بالا و طول عمر زیاد باشند. استفاده از محصولات بی‌کیفیت می‌توانند بر روی کیفیت محصول تولیدی نیز تاثیر بگذارند و همچنین می توانند هزینه‌های شما برای جایگزینی و تعمیر دستگاه را افزایش دهند.
  • تجهیزات نانوایی و قنادی به شکل مستقیم با سلامتی مصرف کننده‌ها در ارتباط هستند. در این شرایط شما باید از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت استفاده نمایید تا بتوانند سلامتی افراد را تضمین کنند و همچنین مشتری‌ها به دلیل کیفیت بالای محصول بیشتر ترغیب شوند.

گروه صنعتی سپاهان متعهد تمام تلاش خود را کرده تا دستگاه ها و محصولات را با بهترین کیفیت و استاندارد ساخته و به شما مشتریان عزیز ارائه دهد.

از اطمینان شما سپاسگذاریم.

 

 

 

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر