تنور نان صنعتی

در قدیم از تنورهای سنتی برای پخت نان استفاده می شد. این نان ها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بود. اما اموروزه کاربرد تنورهای صنعتی بیشتر شده است. نکته ای که لازم است بدانید این است که پخت نان در تنورهای صنعتی با حرارت شدید و فعل و انفعالات شیمیایی توامان است. لذا همین امر سبب می شود تا نان در درجه حرارت بالا ارزش تغذیه ای خود را از دست بدهد. همچنین نان به علت برخورد با فلز در درجه حرارت بالا ممکن است بیماری زا شودو برای سلامتی بدن زیان بار باشد.

 

اما در کل نمی توان به طور قطع و یقین این گونه اظهار نظر کرد که کدام یک از این تنورها بهتر هستند. زیرا هر یک از این تنورها خصوصیات خاص خود را دارا هستند. اما به هر روی نمی توان این نکته مهم را نیز چشم پوشی کرد که تنورهای فلزی کجا و تنورهای سنتی که با گل ساخته می شدند کجا. نان هایی که با تنورهای سنتی پخته می شدند بسیار یالم تر بودند و ارزش غذایی بالاتری داشتند. یقینا آلودگی های شیمیایی در تنورهای صنعتی بسیار بالاتر است. امروزه تنورهای صنعتی در نانوایی ها استفاده می شوند. اما افرادی که از تنورهای سنتی استفاده می کنند لذت پخت نان را چند برابر تجربه می کنند. همچنین مزه نان تنور سنتی بسیار بهتر است. اما زندگی ماشینی امروز، همه چیز را به سمت استفاده از دستگاه های صنعتی سوق داده است. به طبع آن نیز ممکن است برخی از نارضایتی ها نیز به علت استفاده از زندگی ماشینی وجود داشته باشد. به گفته برخی افراد تنورهای صنعتی که امروزه در نانوایی ها مورد استفاده قرار می گیرند نیز دارای مزایایی هستند. نمی توان تنها به عیوب این گونه تنورها پرداخت. اما بسیاری از مردم می توانند در خانه ها یا باغ های خود لذت پختن نان با تنورهای سنتی را از سر بگذارنند و نان خوشمزه تری طبخ نمایند. تنورهای سنتی معمولا به صورت خانگی استفاده می شوند. تنورهای سنتی با نام تنورهای گلی معروف هستند و نان های سالم تری نیز به شما عرضه می دارند.

انواع تنور و تجهیزات نانوایی - سپاهان متعهد

کوره های صنعتی دستگاه های پردازش حرارتی هستند که با پروسه عملیات حرارتی، کاربری های مختلفی دارند. در طول این پروسه، حرارت سبب افزایش سرعت فعالیت در مولکول ها که در داخل جسم هستند می شود. در داخل خمیر نان، مولکول ها در شبکه هایی هستند که به علت دمای بالا مرتعش می شوند. کوره ها در دماهای بسیار بالا کاربری دارند و نان را عمل آوری می کنند. منظور از عمل آوری این است که با حرارت و خشک شدن در دمایی ثابت نان حاصل می شود.

امروزه تولیدکنندگان ماشین های پخت نان توانایی ساختن چند نوع از دستگاه ها مانند متحرک و پرتابل و تمام اتوماتیک را دارند. دستگاه های به روز دارای مزایای زیادی هستند. یکی از این مزیت ها، کیفیت دستگاه ها است. دستگاه های سفالی که از گل ساخته شده بودند هر چند وقت یک بار بایستی گل در قسمت رویی ماشین را عوض می کردند و یا به تعمیر آن می پرداختند. همچنین برای مخازن درونی دستگاه لازم بود تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، انرژی زیادی صرف نمایند. به همین جهت امروزه دیگر برای نانوایی ها از تنور نان صنعتی استفاده می شود.

 

خرید انواع تنور صنعتی

دستگاه های جدید در طرح ها و ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. این دستگاه ها که از جمله تجهیزات نانوایی محسوب می گردند، دارای چرخ ها برای حرکت دادن دستگاه هستند. دستگاه های دوار پرتابل از سیستم کنترلی به نان اینورتر استفاده می کنند. سیستم کنترل اینورتر جهت کنترل کردن حرارت و درجه حرارت دستگاه است. از دیگر مزایای این دستگاه توزیع حرارت بهتر در همه دستگاه است. همچنین خارج شدن دریچه حرارت، ظاهر استیل زنگ نزن می تواند دستگاه را برای مدت زمان طولانی با کیفیت نگه دارد. بدین معنا که این دستگاه می تواند برای سالیان دراز بدون وارد شدن هیچ گونه خللی در آن کار کند. بنابراین خرید این دستگاه بسیار با صرفه است. لازم است بدانید که دستگاه های دوار به دو صورت ساخته می شوند. نوع اول این دستگاه ها دارای حرارت مستقیم است. اما نوع دوم این دستگاه ها از حرارت غیرمستقیم برخوردار است که اغلب برای پختن نان های خشک استفاده می شود. مزیت دیگر دستگاه های دوار، توانایی پختن چند نان با یک ماشین است. دستگاه های دوار با طرح بسیار خوبی طراحی شده اند. لذا این توانایی را دارند تا چند نوع نان را بپزند. لازم است بدانید که این امر بدون هیچ تغییری در تنور رخ می دهد.

 

دقت داشته باشید که دستگاه های دوار از دو مشعل پایین و بالا تشکیل شده اند که جهت گرم کردن هر چه بهتر دستگاه کاربرد دارند. بدنه دستگاه دوار از پنج لایه تشکیل شده است. تعبیه این پنج لایه در این نوع دستگاه سبب می شود تا دمای دستگاه را به فضای اطراف توزیع نشود. پنج لایه شامل دو لایه استیل و یک لایه پشم شیشه و یک لایه پشم سنگ است. اما لایه آخر از جنس گالوانیزه و یا استیل است. امکان خرید این دستگاه به صورت آنلاین نیز مهیا است. بنابراین مشتریان می توانند در هر شهری که هستند دستگاه را به صورت اینترنتی سفارش بدهند.

خرید دستگاه دوار پرتابل صنعتی - سپاهان متعهد

خرید دستگاه دوار پرتابل صنعتی

دستگاه نیمه اتوماتیک نانوایی پرتابل دستگاهی است که دارای حرارت صد درصد به صورت غیر مستقیم است. این دستگاه توانایی تولید بیشتر نان ها از جمله نان لواش، نان تافتون، نان شیرمال، نان بربری و غیره را دارد. در این دستگاه انواع چدن ها شامل صاف، برجسته، سوراخ دار برای تهیه انواع نان ها استفاده می شود.ذمشتریان می توانند این دستگاه را نیز به صورت آنلاین سفارش بدهند.

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر