تقاوت بین لوازم قنادی با تجهیزات قنادی

لوازم و تجهیزات قنادی اصطلاحاتی هستند که اغلب بدون اطلاع از تفاوت واقعی ابزار و تجهیزات به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع تعاریف متفاوتی دارند. ابزار و تجهیزات نه تنها دو کلمه ای هستند که اغلب در زندگی روزمره استفاده می شوند، بلکه دو کلمه ای هستند که اغلب هر روز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، چگونه می توان بین این دو مورد تمایز قائل شد؟

 

لوازم قنادی

هر آیتم فیزیکی که برای پخت یک شیرینی، کیک و.. استفاده می شود اما در طول این فرآیند مصرف نمی شود می تواند به عنوان یک نوع از لوازم قنادی تعریف شود. استفاده از لوازم قنادی توسط انسان به سال ها سال قبل باز می گردد.

لوازم قنادی اغلب به عنوان ماشین، دستگاه، یا ظروف نیز شناخته می شوند. استفاده از ابزار و لوازم قنادی، گامی مهم در بالا رفتن سرعت کار و بهبود طعم و مزه شیرینی ها بوده است. گفته می شود که با پیشرفت لوازم قنادی، هوش اشپزی بین رستوران داران نیز به شدت افزایش یافت.

ابزارها و لوازم قنادی می توانند عملکردهای مختلفی مانند برش و خرد کردن، جابجایی، شکل دادن، بستن، هدایت، اعمال تغییرات شیمیایی، پختن و غیره را انجام دهند. لوازم قنادی خاصی می توانند برای اهداف خاص تعیین شده باشند، در حالی که بیشتر لوازم قنادی پیشرفته می توانند ترکیبی از کارهای مهم را انجام دهند.

 

 تجهیزات قنادی

ایده تجهیزات قنادی نشان دهنده انواع ماشین آلات، دستگاه های کاربردی یا لوازم جانبی است که در خدمت یک قناد یا آشپز خانگی است. معمولاً مجموعه ای از ابزارهایی که برای کار قنادی  تعیین شده اند به عنوان تجهیزات قنادی شناخته می شوند. این می تواند مجموعه کوچکی از اقلام کاربردی و تجهیزات قنادی لازم در تولید یک شیرینی خوشمزه باشد. به عنوان مثال، تجهیزات قنادی ممکن است میکسر،غلتک و یا دستگاه خمیرگیر باشد،در واقع تجهیزات قنادی ممکن است شامل انواع وسایل مورد نیاز برای تهیه شیرینی نیز باشد.

 

تفاوت بین لوازم و تجهیزات قنادی

لوازم و تجهیزات دو کلمه ای هستند که اغلب به دلیل شباهت معانی آنها به صورت مترادف به کار می روند.به دلیل این عامل، آنها را می توان به جای یکدیگر در بیشتر موارد استفاده کرد. با این حال، در موارد خاص، ممکن است اینطور نباشد

لوازم قنادی می تواند هر آیتمی باشد که برای پخت شیرینی استفاده می شود درحالی که تجهیزات معمولاً مجموعه ای از ابزارها را نشان می دهد که برای اماده سازی و پخت شیرینی  استفاده می شوند.

لوازم قنادی می توانند غیر مکانیکی نیز باشد. با این حال، وقتی کسی می گوید تجهیزات،جنبه مکانیکی خاصی در آن وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

استفاده از لوازم قنادی در بین انسان ها به سال ها قبل باز می گردد. با این حال، استفاده از تجهیزات قنادی بیشتر یک پیشرفت در سال های اخیر است.

لوازم قنادی معمولاً چند منظوره هستند، اما تجهیزات قنادی برای یک کار خاص طراحیشده اند.

 

انواع لوازم قنادی

لوازم قنادی

برس شیرینی پزی

برس شیرینی پزی برای پخش کره، روغن یا تخم مرغ روی نان و شیرینی استفاده می شود. برس های شیرینی پزی معمولاً به شکل گرد یا مسطح ساخته می شوند تا متناسب با فعالیت های مختلف باشند. در حال حاضر، بیشتر برس های شیرینی پزی با فرچه های سیلیکونی ساخته می شوند.

 

الک آرد

الک آرد برای الک کردن یا جدا کردن کلوخه ها از آرد، پودر کاکائو و غیره استفاده می شود. پرکاربردترین الک از نوع قوطی فولادی ضد زنگ است که داخل آن صفحات توری و دسته چرخشی در کناره آن قرار دارد.

 

وردنه

وردنه استوانه ای است که برای صاف کردن یکنواخت هر نوع خمیر استفاده می شود که یکی از لوازم قنادی ضروری در پخت شیرینی است. وردنه ها عمدتا از چوب یا مرمر ساخته می شوند. علاوه بر این، می‌توانید وردنه‌هایی با طرح ‌های خاص مختلف پیدا کنید.

حصیر شیرینی پزی

یک حصیر شیرینی، سطحی نچسب برای ورز دادن، فرم دادن و برش دادن خمیر فراهم می کند. این حصیر‌ها با اندازه‌گیری سطح طراحی شده‌اند تا افراد را برای پخت راحت‌تر راهنمایی کند. علاوه بر این، آنها معمولا از سیلیکون، مرمر یا گرانیت ساخته می شوند.

 

کاغذ پخت نسوز

برای جلوگیری از تماس مستقیم غذا با ماهیتابه، کاغذ پخت داخل تابه ها قرار داده شده است که می تواند غذا را بهتر بپزد و همچنین شما را از تمیز کردن تابه های کثیف رها می کند. کاغذ پخت معمولاً شامل حصیر سیلیکونی، کاغذ مومی، کاغذ روغنی، بسته بندی پلاستیکی و فویل آلومینیومی است.

 

انواع تجهیزات قنادی

  تجهیزات قنادی لازم برای پخت نان و شیرینی، تجهیزاتی هستند که شما در آشپزخانه خود به آنها نیاز دارید، تجهیزاتی که بیشتر ازآنچه فکر می کنید به آنها نیاز خواهید داشت. چه در حال پختن یک کیک یا هم زدن یک دسته از کوکی هاباشید، قبل از شروع کار مطمئن شوید که این تجهیزات را در دسترس دارید.

صبح های زود، خمیرهای دست ساز، بوی غذاهای تازه پخته شده که فضا را پر می کند - چیزی در مورد راه اندازی نانوایی خود جذابیت جهانی دارد. با این حال، راه اندازی یک نانوایی موفق بیش از اشتیاق به نانوایی است. همچنین به مهارت و تجهیزات مناسب رستوران نیاز دارد تا کار هر روز به درستی انجام شود

میکسر

میکسرها پایه و اساس یک نانوایی مولد هستند. یک خمیر میکسر بزرگ، یک مخلوط کن امولسیونی با ضمیمه های همزن، و همزن های روی میز معمولاً ضروری در نظر گرفته می شوند.

 

فر

قنادی های مختلف بسته به اینکه قصد دارند چه چیزی بپزند، فرهای متفاوتی خواهند داشت. اجاق‌های عرشه‌ای سنگی نان‌های شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند و اجاق‌های همرفتی برای کیک و شیرینی خوب هستند.با مشاوران سپاهان متعهد تماس بگیرید تا از کارشناسان ما در مورد اینکه کدام اجاق برای منوی قنادی شما مناسب است، مشاوره دریافت کنید.

 

ضد خمیر

پروفورها با بهینه‌سازی گرما و رطوبت، فرآیند بالا آمدن خمیر را ساده می‌کنند. خمیر به طور یکنواخت ضخیم است که فرآیند تولید را ساده می کند.

 

 ظروف شیرینی پزی

ظروف شیرینی پزی باکیفیت ضروری است زیرا هر روز به شدت از آن استفاده می شود. کاهش زودهنگام هزینه ها ممکن است منجر به استفاده بهینه ظروف شیرینی شود که به راحتی فرو می رود یا تاب می خورد. همیشه به دنبال قالب های نان با کیفیت، قالب مافین، قالب کیک و غیره باشید.

 ظروف شیرینی پزی

ظروف کوچک

علاوه بر ملزومات قنادی مانند کاردک، قاشق و کاسه همزن، به چاقوهای شیرینی پزی، نوک پودر و الک آرد نیز نیاز دارید. عاقلانه است که فهرستی تهیه کنید تا چیزی فراموش نشود.

 

ورق خمیر

آیا قصد راه اندازی یک شیرینی فروشی دارید؟ باز کردن خمیر با دست زمان بر است. یک ورقه خمیر می تواند فرآیند را استاندارد کند و در زمان زیادی صرفه جویی کند.

 

 ذخیره سازی خشک

مواد خشک، پایه بسیاری از محصولات پخته شده است. ذخیره سازی مناسب برای موادی مانند آرد یا شکر، و همچنین برای ظروف کوچک موجود در آشپزخانه ضروری است.

 

سردخانه

تخم مرغ، شیر و خامه مواد اصلی در بسیاری از محصولات پخته شده هستند. مطمئن شوید که آنها به طور ایمن در  سردخانه ای مناسب نگهداری می شوند.

 

سرخ کن کیک دونات

آیا می خواهید بخشی از خط تولید دونات باشید؟ سرخ کن های کیک دونات و قیفی برای ایجاد آن خوراکی های شیرین و خوش طعمی که هیچ کس نمی تواند در برابر آن مقاومت کند ضروری است.

سرخ کن کیک دونات

ویترین

دیده شدن محصولات برای  هر نانوایی ضروری است. مشتریان را در حالی که در جلوی در قدم می زنند با یک ویترین شیشه ای با کیفیت وسوسه کنید تا تمام محصولات پخته شده شما را به نمایش بگذارد.

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر